fredag 3 juni 2016

Watch our new video: FREEDOM 2 FOOL THE REAPER!

            Nu är det världspremiär från vår första video från inledningsspåret från vår nya dubbel-cd:
                                          FREEDOM 2 FOOL THE REAPER

Var på semester i februari på vackra Jamaica och när jag satt i taxin och såg det turkosa havet och de underbara vita stränderna, tänkte jag tillbaka tre år när jag låg på Linköpings lasarett över jul- och nyår och inte visste om jag skulle överleva över huvud taget. Hade ju drabbats av den tredje mest dödliga cancerformen leukemi och tillvaron slogs i spillror.

Nu i februari 2015 tänkte jag i taxin: "Här sitter jag här fullt frisk och kan njuta av resor över världen, av att ha en fin familj och även få göra min musik igen och dessutom spela in den i min egna studio. Då kom tankarna om texten till denna låten, hur jag har lyckats "lura liemannen" två gånger i mitt liv!  Hos oss alla lurar han alltid bakom dörren, men vi måste verkligen leva och ta vara på vårt enda liv och försöka köra iväg "liemannen" så fort han visar sitt fula tryne. Dock lyckas inte alla med det, har inte den turen och därför stöder vi i RACCOON nu Barncancerfonden, så att fler personer skall få möjlighet att "Fool the Reaper!"

Första tuffa, och mörka delen av låten och videon handlar om mina tankar då jag blev sjuk och under sjukdomstiden. Sista delen av låten/videon går i gladare tongångar och i glada färger, vilket symboliserar lättnaden under tillfrisknandet och återvändandet till livet.
Mycket nöje! Claes/Raccoon

Here is the video to the starting track on our new double-CD: FREEDOM 2 FOOL THE REAPER!
A song about my struggle against cancer some years back and to all people round the world who are struggling for their lives: Keep the faith! :) Claes/Raccoon.

https://www.youtube.com/watch?v=roJ8ZNf7iFY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar